Aferin Bana

Hırlama

Tanıyanlar ve takip edenler bilir,
duck normalde chihuahua bile görse önce bir korkup yere yatan, koklaştıktan sonra da oyuna başlayan bir köpektir.
kısacası ödleğin tekidir.

şimdiye kadar bir köpeğe hırladığını, havladığını hiç görmediğim kadar korkup kaçtığını görmüşümdür..
hatta önceden koku alıp köpeği görmeden geri döndüğü günleri bile bilirim..

aslında tüm bu korkaklığı datçada bir köpek ona saldırmaya kalktığında olmuştu ama öyle her köpekten aşırı korku halinde olmadığı için normal karşılıyorduk. ilk başta temkinli davranır diyelim..

neyse, lafı çok uzattım.
bu veteriner ziyaretimizde iki küçük yorkshire terrier ona hırlayınca o da azcık hırladı, heycandan da tüyleri kabarmış bi şekilde, şaşırdık. Sonra içerde kapalı bir köpek vardı erkek bir golden, camın arkasından havlayıp hırlıyordu.. ona da hırladı, şaka gibi..

hadi bunları evde tek olduğu için tepki davranış değişikliği olarak yorumladık veterinerimizle..

ama bu işe başlamadan önceki dönemde başlamış olan ve hala tuhaf bir şekilde devam eden banyo ya da yürüyüş sonrası karnı kurulanırken havluya hırlayıp kendinden geçerek elimi ısıracakmış gibi ağzına almasına anlam veremiyoruz..

acaba kurularken acıttık da mı bu hale geldi desek bu kadar abartı olmazdı öyle bir durumda diyoruz, hem duck canı acıyınca hırlamaz ki hemen viykler..

ve de önceden havlu görünce hemen kafasını getirir kurulanmaya çalışırdı..

çok üzülüyorum bu haline ve nedenini bulmak için düşünüp duruyorum ama en ufak bir şey gelmiyor aklımıza..

çaresiz kaldık.

nasıl düzeltiriz bunu onu da bilmiyoruz,
işin kötüsü resmen endişeleniyorum acaba iice kendini kaptırıp ısırır mı beni diye,
yapabilir mi öyle bir şey diye..

kurulama bitip havlu ortadan kalkınca da pamuk gibi bişey oluyo,
şaşkınlaşıyo,
naptım ben der gibi..

yalayıp özür diliyo falan,
anlamıyorum neden...

:(

7 yorum:

  1. Mathilda dedi ki...:

    Bilemedim ya :S
    Tepki havluya mı karnına mı acaba?
    Yani havluyla bacaklarını kurulasan, kafasını kurulasan da aynı tepkiyi mi veriyor yoksa sadece karnını kurularken mi böyle?
    Video çekme şansın olur mu? Merak ettim tam olarak ne yapıyor.

  1. özge dedi ki...:

    şimdi tekim yaman gelince çekeriz video.
    havluda değil tepki kurulanmasında sanırım ıslak mendil falan bile uzatsam aynı tepki ama elimle silsem hiç tepki yok..
    anlayamıyoruz bi türlü.. :(

    hani dicem ki kurulanmayi hic sevmese onceden bisey oldu artik iice sevmio ama cok severdi, havlu gorunce hemen baslardi surtunmeye :)

  1. Sheena dedi ki...:

    Nasıl bir hırlama ki?
    hani belki şeydir, "hadi hop bu salak ıslak şeyle çekiştirmece oynayalım bak sana meydan okuyorum hırr sen bi ucundan tut ben de diğerinden ısırıyım aa anne o senin el miydi hay allah??? pardon ya çeksene ama sen de elini?"
    olamaz mı? bence olur..
    oyun hırlamasıdır o, endişeye gerek yokk (salladım ama bence oldu yani)

  1. özge dedi ki...:

    yok öyle bir hırlama değil,
    resmen hoşuma gitmiyo onu bana dokundurmayın hırlaması ve resmen kendinden geçip başka köpek oluyo.
    sonra kendi de ne oldugunu anlamamış gibi oluyo işin komiği yani, bi anda masumlaşıyo kendinden korkmuş gibi :))

  1. Mathilda dedi ki...:

    tabikisi de öyle değil şina, sankim özge onu bilemicek. hıh. özge şinaya küselim mi, yupii küstük.
    ya niye öyle yapıyo ? ben bilemiyorum :S

  1. Sheena dedi ki...:

    bence bana küstüğünüz için yapıyor ama neyse söylemiycem bana ne benim köpeğim mi değil

  1. özge dedi ki...:

    söyle söyle barışırıız :)

    ıslak mendille bile sildirmedi dün
    ben de azcık su döküp yıkıyorum napalım kendi kendine uğraşıyo sonra kurutucam orayı diye.
    ya da elimle temizliyorum elimi yıkaya yıkaya :))

    çamurlar bitsin artık da unutur belki yazın