Aferin Bana

Kabus..

Duck benim herşeyim..
Ve dün az kalsın herşeyimi kaybediyordum.
Kötü günler geçirdiğim oldu her insan gibi ama dünün yaklaşık 2,5saati tartışmasız hayatımın en en kötü zamanıydı.

Klasik kulak kontrolü ve ense damlası için veterinere gittik dün, ordan da babaanneyi görmeye pendiğe gittik ve daha eve giremeden Duck 5sn içinde birden bir koku peşinden koşarak ortadan kayboldu.

Yaman şaşkın nereye gidicek geri döner yanımızdan ayrılmaz ki diyor, ben ona buna sorarak koşturuyorum daaak daaak diye bağrınarak geri döner canım nereye gidecek ki diye içimden umarak ama o yok oldu resmen saniyeler içinde.

Yaman hala gelir diyor inanamıyor gidebilecek olmasına, ben biliyorum koku peşinden gitti, bilmediği bir yer, dişi kokusunun etkisinden çıkıp kendine geldiğinde ne yaptığını bile fark etmediğinden geri dönecek yolu hayatta bulamaz. Bir kere bilmediği bir yer, gideceği yerlerin ucu bucağı yok.

Yaman arabayla ben etrafta koşturup ona buna yalvararak aradık 2-2,5saat sanırım.

Öyle bir şey ki, bir anda tüm dünya üzerinize geliyor, karıncadan farksız kalıyorsunuz ve inanılmaz bir çaresizlik. Site değil ki güvenliğe haber ver, kapalı bir alan değil ki bulunana kadar giriş çıkışı engellet. Tarifsiz bir çaresizlikti benim için..

Kimi görsem yanına koşup soruyorum. Beyaz bir köpek gördünüz mü, şu boylarda mavi göğüs tasması var?

Çoğu yanıt görmedim oluyor.

O zaman başlıyorum görürseniz lütfen tutun, büyük köpek ama hiçbirşey yapmaz, tasmasında numaram yazıyor ordan ararsınız beni , lütfen..

Park tarafında çok köpek olur diyorlar oraya koşuyorum, şurda 5-6köpek gördük diyorlar oraya koşuyorum, delirmiş gibiydim yani. yağmur yağıyor üstümde montum falan yok elimde bir telefon ordan oraya koşuyorum deli gibi milletle konuşarak. Kimseyle konuşmadığım zamnlarda da yüksek sesle daak daak diye bağırıyorum ki belki beni duyar da gelir..

Bir ara okulun ordan koşarken gördük dediler, okulun oraya koştum. Hayatımda da pendiği bilmem ama okul diyorlar şu tarafta koşup orda okul arıyorum. Okulun orda var evet bir köpek ama duck değil. orda bir adam görüp sordum, 15 gün önce çocuğumu kaybettim, bulsam onu bulurum dedi ağlamaya başladı. Orda koptum sanırım ben de. Astımım tuttu, yanımda hiçbirşey yok, bir yandan yürümeye çalışıyorum bir yandan bakınıyorum bir yandan yamanı arıyorum falan..

Eğer bulamayacaksam Duck'ı şimdi burda öleyim havasızlıktan nolur dedim kendi kendime..

Bir yandan düşünüyorum hava kararırsa köpeğin peşinden koşmayı bırakır da sakin bi yerde oturur o zaman daha mı kolay buluruz, ama karanlıkta nasıl görücez, dışarda yere bile oturmaz ki nasıl oturucak, yağmur yağıyor sırılsıklam olmuştur, yağmuru hiç sevmez ki, sabah yemeğini yemedi acıkmıştır şimdi, nasıl yemek bulucak çöpten yemek yemez ki, sokakta yürümeyi bile bilmez ya araba çarparsa, kavgayı bilmez ya bi köpek saldırırsa..

Off delirmemek elde değil.

Bir yandan da insanlar. Allahım nasıl insanlar var..
Ben köpekle uğraşamam diye tersleyenler, sen bana numaranı ver ben seni ararım bulursam diye peşime takılanlar, kimi bulursam sorduğum için sonradan tinerci olduğunu fark ettiğim iki çocuk. Havuzlu parkın orda beni burda herkes tanır buraya gelirse bulurum sen nerde oturuyorsun evladım nerelisin diye muhabbet etmeye çalışan amca..

Motorlu sucuların önüne atlıyorum ki onlar çok dolaşıyor belki görür, bahçevanlar vardı caminin orda, köpekler çimenleri sever diye onlara koşuyorum..


Bir ara da kapana sıkışmış gibi oldum. Tren yolunun hemen yanındaki yolda bir dükkan sağa gitti diyor diğer bir dükkandaki kız sola gitti diyor, ortada da alt geçit var. altgeçitten gittiyse hayatta bulamayız artık diye düşünüyorum falan diye düşünürken  telefonum çaldı.

Muhabbet etmeye çalışıp da beni oyalıyor diye kızdığım yaşlı amca bulmuş. Telefonu eline yazmış sanırım beni aramaya başka bir yere gitmiş. Havuzun orda tutuyoruz köpeğini gel dedi. Bir gittik ki böyle çöp toplayan çocuklar gibi 17-18 yaşlarında olduğunu düşündüğüm bir çocuk Duck'ın tasmasına kemerini takmış tutuyor. Yanında da peşinden gittiği sokak köpeği.

Eminim o amca görmeseydi bu çocuk bizi aramayacaktı, alıp ya birine satacaktı ya da kendi napacaktı hiç bir fikrim yok, ama bize getirmeyeceği kesin.. Yoksa ilk bulduğunda arardı, amca onu görüp durdurup da bizi aramaya gittikten sonra değil..

Çok çok şanslıymışız ki atlattık bunu.

Eve geldik, heryeri çamur içinde, temizledik. Hiç ilgilenmedik. Ama o da suçunu biliyor hiç sırnaşmadı gelmedi yanımızda, kaçamak bakışlar ve kaçamak sevgi dilenmeleri dışında..

Hala gözümün önünde tüm o deli dana gibi etrafta dolanışlarım, o endişelerim.. Tüm gece de duckı kaybettiğimle ilgili rüyalar gördüm..

Umarım bir daha olmaz. Kimsenin başına gelmez böyle bir şey umarım.

Yarın sabah kısırlaştırmaya götürüyoruz Duck'ı.
Bir ihtimal belki böyle dişi köpek peşinden koşturmalarını önlemek için artık.
Keşke tüm bunlar olmadan yapsaymışız. En sevmediğim hatta tek sevmediğim ve beni korkutan huyudu bu dişi köpek kokusunun peşinden kendini kaybetmiş bir şekilde koşturması..

Çok ucuz atlattık resmen.

8 yorum:

  1. Mathilda dedi ki...:

    offff kıyamam ya sana :(
    "Eğer bulamayacaksam Duck'ı şimdi burda öleyim havasızlıktan nolur dedim kendi kendime"

  1. Robin Goodfellow dedi ki...:

    çok geçmiş olsun gerçekten de kabus gibi :S bu yüzden parktan çıkar çıkmaz kayışını takıyorum , bir keresinde kedi peşinde yola fırlamıştı aklım çıkmıştı:S bulduğunuza çok sevindim.

  1. Özge dedi ki...:

    çok teşekkürler.
    kimsenin başına böyle bir şey gelmez umarım, çok kötü birşeymiş..

  1. murattstein dedi ki...:

    Çok kötü bir durum, geçmiş olsun tekrardan, tekrarlanmamasını diliyorum.

  1. Özge dedi ki...:

    çok teşekkürler..

  1. Unknown dedi ki...:

    özge
    şok içindeyim
    çok üzüldüm
    geçmiş olsun

  1. Özge dedi ki...:

    teşekkür ederim derya ya, ben hala o anki üzüntümden ve korkumdan kurtulamadım tamamen :)

  1. Adsız dedi ki...:

    Yazdıklarınızı okurken inanın ki benim ağlayasam geldi ama neyse ki bulmuşsunuz onu tekrar, gerçekten benim köpeğimmiş kadar sevindim diyebilirim. Çok da tatlı ayrıca :)
    İnşallah bir daha böyle bir şey yaşamazsınız. Maalesef benim köpeğim yok ama eğer sokakta tasmalı sahipsiz koşan bir köpek görürsem onu tutup sahibini arayacağım.
    Ayşecan