Aferin Bana

Bir Köpeğin Diyeti

Mamaya alışkın bir köpeğin rejim yapması kadınların rejim yapması kadar zor değil tabiki de ama Duck kuzusunun da kendine göre huysuzlanma nedenleri var, neden olmasın.. :)


Onun huysuzlanmadığı yerde de ben başlıyorum aslında bakmayın.

Kısırlaşıp da yürüyüşleri 4ten 2ye indiği halde bir de o çok yarayan mamayı kullandığımızdan hafiften tombiktolaşınca, o tombik poposuna da bakmadan ordan oraya atladığından kalçasını zorlamış(ız).

Ama görseniz hakikaten de yarıyordu pro plan somonlu, tüyler mis, az dökülüyor, günde 1 kez kaka yapıyor azıcık, gaz üşütmediği sürece pek yok, mis di mis.. Hey gidi hey :))


Derken işte tam 7kilo aldı. 1sene önceki filinta gibi olan haline dönmemiz şart oldu şimdi. 30kg hedef.

Hill's r/d mama yiyor, kilo korumak için olan light mamalardan değil de kilo verdiren sanırım obezite maması diye geçen bir mama. Sabah-akşam 150şer gramdan 300 gram yiyor ama yani aman Allah'ım... Deli gibi tüy döküyor, yetmiyor günde 6 evet 6kez kaka yapıyor ve kendisi de bundan dertli yavrucak. Neyse işte öyle böyle derken veriyor yavaştan kiloları, bir 6ay kullanacak sanırım bunu. Sonra da somonluyu rüyamızda göreceğiz gibi.


Durum böyle olunca arada birazcık rahat etsin, saman kokulu mamaya mecburiyetine 1 öğünlük ara verdireyim diyorum kendi çapımda.

Bu amaçla eskiden sürekli kuru mama yemesin, midesi şenlensin ve dinlensin diye güzel yemekler yapardım ona sağlıklı-yağsız tuzsuz.

Bugün bize yaptığım yemeğin kalan malzemelerinden o tarz bir mama hazırladım.

Patates, havuç, azıcık bulgur ve azıcık kıymayı suda kaynatıp pişirdim. Bayıla bayıla yedi tabiki de :) Eskiden havuç, ıspanak, tavuğun göğüs kısmı ve pirinç koyardım genelde. Bazen onları da yemek konusunda mutlu etmek gerek, hep kuru mama nereye kadar..


Ki bir grup mama karşıtı insan yığınla şey yazabilir bu posta :D 

4 yorum:

  1. allımorlu dedi ki...:

    bizimde kedimiz var,tek tip beslenme şekli dolayısıyle benimde vicdanım sızlıyor hep..proplan ya da royal canin mamalarının değişik versiyonlarını alıp duruyoruz,keza yaşmamalardan da öyle..sizin yaptığınız gibi sebzeli yemekler hazırlasak çok iyi olur arada da olsa..kurumamamalar bana çok yağlı geliyor,içine kalın(10/15) peçeteyi buruşturup koyuyorum mamanın içinde 1 hafta geçmeden yağı çekiyor.yağda kilo aldırabilir..

  1. Özge dedi ki...:

    somon zaten ağır bir şey aslında, tavuk gibi değil ama işte balık iyi geliyor ne tavuk ne et ne sebze öyle yaramıyor :D

    kediler mamaya daha bağlı sanırım köpekler mama dışında herşeye razı gibi ama yine de bence hoşuna gidebilir arada bir farklı şeyler yemek :D

    kendi yaptığım şeyi yediğinde içim daha rahat oluyor benim, mamanın içindekini bir yere kadar bilebiliyoruz sonuçta, nasıl yapıldığı fala hikaye.. :D

  1. Mimmi dedi ki...:

    Tas mi geldi bana?
    Geldiyse ugrastirma beni kendin yaz hih!!
    Evet mama karsiti oldum ben galiba ya, verme su mamalari kopegine hele ki hills.. Sen soyluyorsun bir de tuy artti kaka artti diye.. Ne gerek var? Niye hayvana yaramayan bisi aliyorsun ki? Ve neden cuvalla para veriyorsun ki?
    Ayrica duck in kan tahlilleri yapildi mi bu mamaya baslamadan once belki o da sheena gibi hipotiroidli ve sadece gunde 1 hap icerek kilo verecek?
    Daha yazim mi? yazmiyim gtalka geliyorum saklan anacimmmm !!!

  1. Özge dedi ki...:

    yok yahu aklıma seninkiler hic gelmemisti bunu yazarken niye tas atayim delü :)) baska bisey gelmisti aklima :)))

    ya duck kisirlasana kadar hep zayif bi kopekti 28falan di en fazla 30 , kisirlasip ben ise girdikten sonra kilo aldi o yuzden tiroid dusunulmedi hic ki simdi kilo da verio baya baya :)