Aferin Bana

Sakar Günler

Duck komik köpek,
Bu aralar salondan balkona çıkıp, mutfak camından bana şirinlikler yaparak eğleniyor ev içinde. Eğer dalmış ve onu görmemişsem de cama bir pati atıyor, sonrasında da şaşkın şaşkın sırıtıyor. Deli çocuk.

Salatalık sevdasının yanında da çilek yemeye merak saldı. Dün akşam tv karşısı keyfimizde benim çileklerime ortak oldu, bugün de masanın üstündekileri kaçırdı muzur muzur.. Köfte dursa almaz hayatta, benden ister ama çilek yeni bir tat olduğu
için dayanamadı sanırım. Umarım zararlı değildir köpekler için.

*

Temizlik günüydü bugün, kadınlar da köpekten korktuğundan işler duckla bana kalıyor, çok zor işimiz çook..
Köpek kapısının da camlarını sildik bugün, keyfine diyecek yok. Temiz temiz diye sevinip kafasını sürte sürte bir içeri giriyor, bir dışarı çıkıyor.

Madem temizliği bu kadar seviyoruz, biraz da abartalım dedik ama duck fazla abarttı her zamanki gibi.. Normalde hiç yapmadığı şeydir temizlik yaptığım suyla ilgilenmek ama bugün nedense huy değiştirdi, gözümün önünde dur yapma diyene kadar sandalyenin üstündeki çamaşır sulu suya dilini değdirdi, hatta bir yudum da içmiş oldu sanırım.
Ben büyük bir panikle bağrındım. Benim bağrınmama alışkın olmayan duck da korkudan anında başka bir odaya kaçtı..

Ne yapacağımı şaşırdım, bir panik tuttum çekiştire çekiştire banyoya götürdüm,dilini suya tutmak istedim ya da bol bol su içirmek. Ama her zaman banyodan su içmeyi deliler gibi seven duck korkudan kıpırdamadığı gibi ağzını da açmıyor! Kilitlemiş çenesini dehşetiçinde bakıyor öyle.
Su içiremiyorum bari yoğurt yedireyim dedim. Çenesini zorla açıp ağzına tıktım yoğurtları. O hala şaşkın ve korkak, kilitlenmiş duruyor öyle dehşet içinde..

O panikle annemi aradım. Meğersem lucky direkt diliyle çamaşır suyunu yalamış, bir şey olmadı bir şey olmadı korkma diyor ama tabi duck bu, içime sinmedi bir türlü.

Öyle korkmuş ki, su bile içmiyor kızacağımdan korkmuş bir şekilde saklana saklana dolanmaktan.Deli etti beni.
Neyse ki ufak çocuklar gibi kandıra kandıra yaptım bişeyler. Ağzında o tat kalmasın diye de et sulu lapa yaptım, pencereden bakarken çocuk gibi yedirdim.Barıştık sonra.

İsimlerimizi öğrenmiş duck, "Nerde Orhun?" , "Baba mı gelicekmiş?" gibi cümleler duyunca hemen cama koşuyor, onlar gelene kadar da bekliyor büyük bir heyecan içinde. Orhun geleceği için ben yine önceden "Orhun abisi mi gelicekmiş" dedim, başladı beklemeye.. Orhun gelince de sevinçten delirdi tabi.

Fazla delirmiş olacak ki, birlikte bizim yatakta güreşirlerken orhun da duck da ayarlayamamışlar, küüt diye bir ses ve ardından bir feryat sesi duyuldu. Anında koştum, Duckı yerden kaldırdık ama yürüyemiyor. Sağ taraf topallıyo, viyk viyk ağlıyor..

Tamam dedim bu defa gitti bacak, zaten o tarafta önceden minik bir kırık olmuştu, bu defa gitti! Buz falan koyduk rahatlatsın diye, bu arada tabi bütün nazlarını yapıyor.
Bacağını havada tutmuş, titretiyor acıklı bakışlar eşliğinde.. Patisinden arı soktuğunda da böyle yapmıştı..

Babası geldi de geçti neyse ki şimdi.

1 yorum:

  1. Mimmi dedi ki...:

    hahahahah sakarrrrr ve nazlı bebekkk
    çamaşır suyundan bişi olmaz ama sana tavsiyem ayran :)
    areyse ben bi keresinde 2 kilo kadar yoğurt yedirdim zehirlendi diye, zehirlenmemiş meğersem. bütün gün uyudu
    uyanamadı yazık..